Hola amics! Hui hem arribat a l'última entrada que faré per aquest curs, la qual cosa espere que vos agrade molt i disfruteu d'ella. Comencem!
Els robots de sòl
En l'actualitat comptem amb diferents robots de sòl per a utilitzar en l'aula des de les etapes d'educació infantil. Estos robots estan dissenyats per a desenrotllar les capacitats elementals de la programació i les seues aplicacions de la robòtica educativa.
Entre els beneficis més importants son:
- Lateralitat: Els alumnes tenen molt millor adquirida la distinció entre dreta i esquerra, tant pròpia com en espill. D'esta manera millora la seua escriptura i el seu posicionament en l'entorn.
- Raonament lògic: Gràcies al desenrotllament de seqüències lògiques els alumnes presenten una millora quant a raonament.
- Cooperatiu: Podem aconseguir que els xiquets adquirisquen des d'etapes primerenques l'acceptació de diferents rols en una tasca i aprenguen a respectar les opinions alienes.
- Espacial: Ja que tot el treball amb els robots es basa en seqüències desenrotllades en quadricules, el desenrotllament de la percepció espacial i la seua relació amb els espais pròxims dels alumnes es veu millorat.
Bee Bot
Zowi
Dash and dot
Com iniciar a un xiquet/a en la programació
Quan ens plantegem ensenyar programació a un xiquet és necessari comentar que no ensenyarem ni les ferramentes professionals, ni amb els mètodes per als adults. Són xiquets, i per tant els seus coneixements i capacitats en molts àmbits són molt més limitats.
Dins de les dinàmiques desenrotllades en una aula d'Infantil, els docents poden aprofitar diferents moments per a introduir programació en Infantil. L'assemblea és un d'ells perquè en ella pot explicar, per exemple, per a què servixen els elements gràfics de l'aplicació que utilitzaran per a programar. A partir d'ací, es poden plantejar xicotets reptes que els alumnes resolen programant una seqüència d'accions.
Cuando el grau dels estudiants ho permeta es pot incorporar els dispositius des dels que programar a la dinàmica del treball per rincones.
No hay comentarios:
Publicar un comentario