Hola amics! Hui parlarem de la inclusió, un tema que hem d'estar conscienciats amb relació a les TIC.
Las TIC i la inclusió educativa
La relació de les TIC amb l'Educació Inclusiva pot ser percebuda des d'una doble perspectiva; d'una banda, que amb la seua utilització es pot afavorir l'aconseguir una educació de qualitat, i eliminar les barreres que impedixen l'acostament de totes les persones al fet educatiu ja que per a algunes persones les tecnologies constituïxen l'única via d'accés al món educatiu i de la cultura; i que amb el seu disseny podem potenciar tant la creació d'entorns accessibles com a entorns discapacitadores, i que amb el no facilitar el seu accés a determinats col·lectius es crega una nova forma d'exclusió social.
No ha de cabre el menor dubte, que els projectes TIC orientats a col·lectius vulnerables, representen una excel·lent alternativa educativa per a aconseguir la seua inclusió en la societat del coneixement, ja que permetran la creació d'ambients enriquits d'aprenentatge, que puguen pal·liar els dèficits social, econòmic, escolar i cultural en els que es desembolique el subjecte, tot això propiciant l'equitat en l'accés a la qualitat de l'aprenentatge i afavorint que les persones puguen accedir a coneixements no ubicats en el seu context immediat.
Com ens facilita el softwere a l'acces al ordinador
En primer lloc hem de tindre en compte que hi ha diversos tipus de sotfwere el qual podem adaptar o modificar algunes de les seues funcions per a ajudar els alumnes amb necessitats educatives especials.
- Programes de redefinició del teclat
Afavorixen una atenció personalitzada
Les TIC ajuden a superar les limitacions que es deriven de les discapacitats cognitives, sensorials i motóricas de l'alumnat, en concret:
- Afavoreixen l'autonomia dels estudiants, podent-se adaptar a les necessitats i demandes de cada alumne o alumna de forma personalitzada.
- Afavorixen la comunicació sincrònica i asincrònica d'estos estudiants amb la resta de companys i el professorat.
- Estalvien temps per a l'adquisició d'habilitats i capacitats en els estudiants.
- Afavorixen el diagnòstic dels alumnes i alumnes.
- Protegixen un model de comunicació i de formació multisensorial.
- Propicien una formació individualitzada.
- Eviten la marginació, la bretxa digital, que introduïx el veure's desproveït d'utilitzar les ferramentes de desenrotllament de la societat del coneixement.
- Faciliten la inserció sociolaboral d'aquell alumnat amb dificultats específiques.
- Proporcionen moments d'oci.
- Estalvien temps per a l'adquisició d'habilitats i destreses.
- Propicien l'acostament d'estes persones al món científic i cultural, i l'estar al dia en els coneixements que constantment s'estan produint.
- Afavorix la disminució del sentit de fracàs acadèmic i personal
No hay comentarios:
Publicar un comentario