Hola amics! que tal va el dia? Hui se celebra el dia del mestre, així que vos explicaré perquè vaig decidir estudiar esta carrera i perquè pense que són necessaris els professors i per la qual cosa no es poden substituir.¡Comencen!
De xicoteta volia dedicar-me de major a moltes coses, com científica, cantant, ballarina, policia i fins a astronauta.
La veritat que no tenia molt clares les coses, fins que un dia vaig trobar el que realment m'agradava i era la música.
Vaig començar a anar al conservatori i aprendre a tocar el violí i ací va sorgir la passió, que de major volia dedicar-me a l'educació i transmetre tota el meu amor com a professor de música.
Ara mateix em sent ben encaminada ja que estic estudiant educació infantil i també vull fer primària. Així que en un futur este en infantil o amb xiquets de primaria transmetré en les meues classes tots els valors que té la música.
D'altra banda parlare dels professors i la tecnologia.
Per què les Noves Tecnologies mai substituiran un docent?
- Educació: Tinc molt clar que les Noves Tecnologies són una ferramenta tremendament vàlida per a aprendre, però els que realment eduquem en els centres educatius som les persones, som els docents que transmetem sessió a sessió aquells aspectes que resultaran claus per al desenrotllament dels nostres alumnes. En una societat com l'actual crec que el docent cada vegada es fa més indispensable, perquè ja no és només un mer transmissor de coneixements, sinó que s'ha convertit en un canalizador de la problemàtica que embolica la infància i l'adolescència, en un gestor d'emocions. Les Noves Tecnologies ens faciliten i inclús milloren alguns aspectes dels nostres aprenentatges, però som els docents els catalitzadors d'estos aprenentatges i els utilitzem per a desenrotllar el nombre més gran de capacitats i habilitats dels nostres estudiants.
- Interpretació: Quan pense en una màquina i en una persona, sempre pense que una de les grans diferències que existixen és que la màquina respon, mentres que la persona interpreta allò que es respon. Personalment crec que és un matís molt important i més si ho apliquem al camp de l'Educació. Cada vegada més l'Escola tendix a un pensament més i més analític. Les preguntes tancades, les de si o no, van guanyant terreny a les preguntes obertes, les preguntes que responen el per què de les coses. Les Noves Tecnologies en l'Educació es conceben com a ferramentes per a donar solució a determinades preguntes, però esta solució moltes vegades està exempta d'interpretació. I ací la figura del docent resulta novament necessària i insubstituïble. Les Noves Tecnologies ens ajuden a entendre el món que ens rodeja, però som els docents els que en l'Escola ens encarreguem de donar una lectura, una interpretació a tals respostes.L'Educació va molt més enllà de respondre sí o no. L'Educació ha de basar-se en el lliure pensament, en la crítica constructiva, en la reflexió i el qüestionament, en l'aprenentatge cooperatiu. I en tots estos aprenentatges el docent es fa tan necessari com insubstituïble.
- Interacció: En altres articles ja m'he referit a la importància del terme interactuar en l'Educació. Crec que es tracta d'un terme a què hem d'atorgar-li la importància que es mereix perquè es tracta d'un element clau per a l'educació dels nostres alumnes. El docent té la gran oportunitat de poder interactuar lliurement amb els seus alumnes. Què significa açò? Perquè que té l'oportunitat de convertir un missatge unidireccional, en un missatge bidireccional. Les Noves Tecnologies servixen per a facilitar-nos l'aprenentatge i resoldre molts dubtes. Les Noves Tecnologies són una font d'informació inesgotable, una font de recursos extraordinària. Però a les Noves Tecnologies encara els queda un llarg camí que recórrer en el que a interactuació es referix. El docent cada vegada cobra menys importància si ens referim a ell com un mitjà de transmissió. Quan interactuem amb els nostres alumnes el que estem fent és influir sobre ells, produir un efecte, transformant una resposta en altres pregunta i formulant preguntes amb moltes respostes.
- Inspiració: Les màquines no ens transmeten sentiments, són una forma en què canalitzem algunes emocions i sentiments. En este sentit els docents en les seues respectives aules tenen la missió d'ensenyar i educar des de la interacció, però els grans docents tenen l'oportunitat de convertir eixa interacció en inspiració. El gran docent és aquell que és capaç d'emocionar, de moure i commoure l'esperit dels seus alumnes, d'arribar al màxim fondo dels seus sentiments, de causar admiració. Quan veiem algun aparell tecnològic que ens produïx una certa emoció, l'emoció no ens la causa l'aparell en si, sinó que, la qual cosa ens emociona, és el que transmet eixe aparell. La tecnologia és un instrument per a la transmissió d'emocions, però les emocions, allò que és capaç d'inspirar-nos, allò que naix del nostre interior, la qual cosa ens mou l'esperit, només seran capaç de transmetre-ho les persones i, entre elles, els docents.
- Exemplaritat: Les Noves Tecnologies van dia a dia millorant models per a fer-los més funcionals per a la societat que els consumix diàriament. En este sentit, el docent també pot veure's com un model, perquè si és capaç d'inspirar als seus alumnes, de ser un exemple per a ells, tots ho voldran imitar, tots voldran ser com ell. Les persones necessiten a persones per a créixer i definir la seua personalitat. I en este sentit els docents tenim una extraordinària oportunitat de convertir-nos en exemples per als nostres alumnes. I estic convençut que podem arribar a inspirar i a ser un referent i un model per a molts dels nostres alumnes si eduquem i ensenyem des de l'honestedat, des del rigor, des de la pluralitat i, com no, des de la passió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario