Hola amics! En el post de hui vaig a presentar-vos la transformació virtual d'uns recursos físics tradicionals com són els pòsters, les fotonovel·les o els murals.
En la metodologia tradicional, els pòsters, còmics i murals s'han realitzat de forma manual, pintant, afegint retalls i dibuixos. Però amb la introducció de les noves tecnologies, s'han creat gran quantitat de programes i aplicacions web que permeten elaborar murals multimèdia, pòsters i fotonovel·les online.
El poster
És una combinació de text, gràfics, imatges, fotografies, colors, etc.
Ens permet comunicar un missatge atractiu al receptor; dins de les seues característiques es destaquen la transmissió i organització de la informació, creació i comparació del coneixement i és una ferramenta avaluativa.
La ferramenta que utilitzem per a crear aquestos posters és Glogster, que és una plataforma basada en el núvol per a crear presentacions i aprenentatge interactiu.
Les fotonovel·les
La fotonovel·la és una narració en fotografies, compartix moltes ferramentes usades en els còmic, com ho són les vinyetes, les onomatopeies, el joc en diferents plans, etc...
La fotonovel·la va acompanyada d'un text que ajuda la seua comprensió.
La fotonovel·la en l'educació, és una forma didàctica per a aprendre. Es pot utilitzar de distintes formes, i a l'utilitzar-la en una sala de classes, fa que el procés d'aprenentatge siga molt més ràpid, i diferent de qualsevol altre tipus.
Els murals multimèdia
és la imagen/mural/pantalla en la que s'arrepleguen imatges, vídeos, recursos interactius i informació sobre un tema.
La creació de murals és una estratègia didàctica que afavorix i reforça l'aprenentatge dels alumnes. Desenrotlla la seua capacitat per a analitzar i sintetitzar la informació, fomenta el treball col·laboratiu i estimula la seua creativitat.
Gràcies a les TIC, els típics murals en cartolina es fan ara interactius a l'admetre distints tipus d'arxius i formats, com a àudio, vídeo, text etc.
La ferramenta que utilitzem per a crear els murals multimèdia es el padlet.
No hay comentarios:
Publicar un comentario