domingo, 1 de diciembre de 2019

L'organització de les TIC als centres d'edicació infantil i primària. Pla TIC

Hola amics! Hui porte el tema de l'organització del es TIC als centres d'edicació infantil i primària i a més el Pla TIC. Dir-me que vos pareix i no dubteu a preguntar-me si voleu.

L'organització de les TIC als centres 

Els centres han de tindre uns plas de millora per a que es puguen diferenciar el model de centre, d'un centre actual i evolucionar cap al centre versatil. 

Algunes de les característiques d'aquestes TIC a l'aula son: 

  • Facilitar la seua utilització a l'alumnat.
  • Fàcil utilització.
  • Característiques adequades.
  • Facilitar el seu ús en diferents condicions.
  • Analitzar el seu cost.

Canvis que produeixen en léducació

  • Es crea una cultura cooperativa caracteritzada per una major col·laboració i cominucació.
  • Una implicació del professorat en les activiats de formació.
  • Les TIC es perceben com recursos valiosos per el seu potencial didactic i educatiu.
  • Un augment progressiu i continuat a les aules.
  • S'utilitza per a facilitar l'aprenentatge autònom del aulumnat i buscar informació.


El pla TIC

El pla TIC és un instrument de planificació integrat en el PEC que perseguix fonamentalment el desenrotllament del tractament de la informació i competència digital i la integració de les TIC com a ferramenta didàctica en els processos d'ensenyança- aprenentatge.

Els trets que han de caracteritzar un pla TIC de centre perquè complisca les seues funcions com a ferramenta útil, coincidixen amb els del projecte educatiu. D'ells destaquem: 
  • Ser coherent.
  • Contindre objectius clars.
  • Estar contextualitzat.
  • Ser viable i flexible.
  • Estar consensuat.
  • Estar organitzat.
  • Servir de guia.
  • Ser avaluable.
El pla TIC de centre, ha de ser flexible i adaptat a les característiques i necessitats de cada organització. Per això, els elements que ho componguen hauran de seguir estes mateixes premisses. 

A continuació, mencionem els que considerem de major importància:
  • Contextualització del pla TIC.
  • Objectius general del pla.
  • Estratègies per a l'elaboració, la coordinació i la difusió del pla TIC del centre.
  • Organització d'infraestructures i recursos disponibles.
  • El tractament de la informació i competència digital en la programació de l'aula.

No hay comentarios:

Publicar un comentario